Paranormal Activites

Sjukt obehaglig film! Vi drog ett gäng till Skellefteå igår och såg den på bio. Fick värsta konstiga känslan i kroppen, hu!

Filmen handlar om ett amerikanskt par som bor tillsammans i ett hus. Tjejen (Katie) har sedan 8 års ålder "förföljts" av en demon, periodvis. Nu har det börjat igen, på nätterna vaknar paret av steg, fönster och dörrar som öppnas och stängs o.s.v. Killen (Micha) köper en filmkamera, för att filma deras sovrum om nätterna och han vill ta reda på vad/vem det är. Efter detta börjar det bli värre, "demonen" kommer på besök i princip varje natt och skrämmer nästan det stackars paret från vettet. Katie blir mer och mer besatt av demonen och stiger ibland upp ur sängen mitt i natten och lämnar sovrummet eller står rakt upp och ner och stirrar i flera timmar. Hur filmen slutar? Pja... det får ni väl veta om ni väljer att se den...

Det faktum att filmen är filmad med en enda kamera gör att de verkligen har lyckats fånga känslan. Skräcken, obehaget, rädslan... det är nog ingen film för de allra vidskepligaste. Den är riktigt jävla läskig.

Jag kunde faktiskt sova inatt, även om tankarna vandrade iväg lite till en början. Det var tur att jag sov när tidningarna damp ner på golvet imorse, annars hade jag nog flugit i taket av smällen från brevinkastet...

Hu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0