Återblickar

För ett år sedan vid den här tiden tillbringade jag min sista vecka i London innan jul. Jag hade precis sagt upp mig hos min värdfamilj och bokat flyg hem. Kvällen jag flyttade ut var ganska odramatisk, jag sade hej då till flickorna och pappan. Mamman var inte hemma, lika bra det. Jag tror att hon drog sig undan med flit. Hon verkade då fan inte bry sig speciellt mycket...

Jag tog tunnelbanan till South Kensington, där Thea tog emot mig. Jag bodde där över helgen och sedan flyttade jag in hos Nina i ett par nätter och därefter bodde jag hos Maja de två sista nätterna. Jag hade beställt taxi till flygplatsen runt halv sju på morgonen, den 28:e november. Det var knappt någon som visste att jag skulle komma hem. Inte ens M, som fick en rejäl (och glad) överraskning när jag knackade på hemma hos honom, bara sådär.

Jag hade en bra höst i London, om man inte tänker på strulet med familjen. Mamma kom på besök och jag fick nya, härliga vänner. Jag hann lära mig tunnelbanan och fick en god inblick i den engelska livsstilen. Jag är så glad att jag vågade ta steget att åka iväg, helt själv.

När jag väl var hemma i Sverige kände jag hela tiden en längtan till London, jag ville verkligen tillbaka. Det fanns inget annat alternativ. London har påverkat mig så enormt mycket och gör det antagligen fortfarande.


Ska försöka blicka tillbaka lite nu och då, för att på något vis reflektera över och sammanfatta mitt år i London. Har redan "missat" tre månader, men det var ju inte förrän i januari det roliga började på riktigt. Då hade jag fått mina "baskunskaper" i livet som au pair och fått lite koll på staden. Då var jag ingen gröngöling längre.

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: rebecka

jag ska till London om två veckor och tänkte bara höra med dig om det är lätt att hitta där? är det svårt med tunnelbanor osv? :)



fin blogg btw :D

2009-12-02 @ 23:17:00
URL: http://byrebeckaw.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0