Jesus älskar inte alla

Jag blev så förbannad när jag läste den här artikeln i PT imorse! Jag trodde att kyrkan och den kristna trons budskap var att alla är välkomna och att "Jesus älskar alla". Det gör han tydligen inte, annars skulle väl knappast så många troende ha så förbannat svårt att inse att kärlek är kärlek och att det inte spelar någon roll om det är mellan man och kvinna, kvinna och kvinna eller man och man. Eller hur?

Tycker det är lite fel att prästerna ska ha rätt att vägra att viga samkönade par, samtidigt som man måste respektera deras syn på saken. Eller ja, deras sätt att diskriminera människor. Ska man respektera det? Tveksamt. Däremot så vill man ju antagligen bli vigd av en präst som faktiskt vill göra det, så det är väl lika bra att de får säga nej.

Någonting annat som jag blev upprörd över var att de flesta prästerna (i Piteås församlingar) ville vara anonyma med sin åsikt. Det är ju rent ut sagt löjligt. Står de inte för vad de tycker? Står de inte för sin rädsla och okunskap? Va? Jag ser hellre att de kliver fram och säger att de inte accepterar en viss typ av kärlek, då vet vi ju det, hellre än att de väljer att hålla käften om det.

Vi är ju alla människor, eller hur? Och kärlek är ju kärlek. Tydligen så räcker inte det. Man måste rätta sig efter vad som skrevs ner i en viss bok för flera tusen år sedan. Det är ju inte så att världen förändras, nej då.

Nä, nu ska jag göra annat, annars blir jag bara ännu mer förbannad. Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0