Keso

Det var kul på spinningen igår och det gick bättre än vad jag trodde. Ibland kändes det dock som om mina knän skulle gå sönder, så nästa gång måste jag öka motståndet.

Efter gymmet gjorde vi pizza - gött! Vi avnjöt den i samband med Idol. Mariette är för bra för Idol, hon är sjukt bra! Hennes duett med Kalle var av ett annat slag, de var kvällens bästa. Annars blev jag typ såld på Toves version av "I wish I was a punkrocker" också. Det var en grymt bra kväll igår, med grymt bra sällskap. :) Journalist, javisst! Vi spelade spel också, "Med andra ord" och "TP". Kom hem runt halv fyra imorse, klev upp för ungefär en timme sedan. Om ett tag vankas långpromenad med Susie Q, nice!

Ska spela lite Betapet nu, tror jag.

Till sist;

Svar till Emma: Första gången jag åkte använde jag mig av MIKSO, en svensk förmedling. När jag kom till London slussades jag dock vidare till en engelsk förmedling, Millenium Au Pairs, som jag inte har mycket till övers för... jag stannade i min första familj ca 3 månader och åkte hem i december. Sedan hittade jag en ny familj via en kompis värdmamma, alltså privat. Där trivdes jag mycket bättre! Jag vet inte om jag rekommenderar förmedlingen jag åkte med, eftersom jag har så negativa erfarenheter av dem. Däremot har jag hört mycket bra om Swedish Connection. Tycker även att du ska pröva dina vingar på Londonsvenskar.com :) Det finns även en sida som heter Gumtree.com men där ska man vara lite extra vaken, eftersom det även kan finnas många oseriösa människor där. Det viktigaste att tänka på när man letar familj är att fråga så mycket som möjligt (speciellt om arbetsuppgifterna!) och att inte lockas av en massa förmåner.

Jag umgicks mest med svenska au pairer, faktiskt. Men vi lärde även känna en del britter också, mestadels killar. Jag träffade mina kompisar via min resedagbok, blogg eller Londonsvenskar. Området där jag bodde var ganska au pair-tätt också. Det sista man ska oroa sig för är att inte träffa några vänner i London, bara man tar för sig lite och är öppen så brukar det gå alldeles galant. :)

Kommentarer
Postat av: emma

tack så mycket!:)

2009-11-14 @ 23:01:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0