Nyinflyttad

Hoppla! Nu var det lite dryg en vecka sedan sist. Igår flyttade jag in i MIN alldeles egna lägenhet!! Det kändes stort. Och riktigt kul! Jag är helnöjd, min lya är väldigt mysig :) Den är större än jag trodde också, får plats med både sängen och ett köksbord med fyra stolar utan problem. Det känns nice. Idag hämtade jag ut min digitalbox också, ska strax försöka ta itu med den.

Studierna har kört igång och det med besked. Hujedamej! En av kurserna (MKV) känns mest flummig och dryg, medan den andra (Tidningsjournalistik) känns mest inspirerande och kul. Så kan det bli ibland.

Nollningen var SKITKUL! Över förväntan. Min klass är GREAT också, me like! Vad hände under NolleP då? En hel del, vill jag lova. Bl.a. temafester (djungel, beach, röd), bordshockeyturnering, filmkväll, Öppen Scen, grillkväll och utflykt till äventyrsbadet vid Pite Havsbad. Låter kul, eller hur? Sista dagen (i fredags) fick vi gå runt på stan i svarta sopsäckar och utföra diverse uppdrag, haha! T.ex. sambatåg genom Clas Ohlssons, springa mellan torgen och skrika "jag är en nolla", framföra en scen ur Disney, buga mot Heliga Nål med några Pitebor och skriva ett kärleksbrev till Generalen. Om ni vill se bilder kan ni ju gå in på http://nollep2009.pixbox.se och njuta ;)

Ett av de få minus med min lägenhet är att jag inte har några lådor i "köket". Det är lite weird, men det funkar. Det brukar oftast göra det. Jag fick god hjälp av pappa och Magnus att flytta, tack för det! :) Jag hoppas det dröjer ett tag tills jag flyttar nästa gång, det är så jävla drygt att packa upp saker, haha! Har fortfarande kartonger och påsar på golvet, men ska bära ner det i förrådet sen ikväll. Ska försöka få någon ordning på alla mina saker först, har hunnit ungefär halvvägs. Upptäckte att jag har jävligt mycket kläder också... men de får plats, de också!

Nu ska jag försöka ta tag i lite plugg och sen installera digitalboxen. Wish me luck!

Puss.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Har en tävling i min blogg fall du är intresserad!

2009-09-03 @ 19:45:30
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0