Välkommen till Piteå, välkommen hem!

Piteå verkar vara sig likt :) Ska bli spännande att spana in de nya ettorna imorgon, hehe. Kommer ihåg hur jag kände mig de där första dagarna på skolan. Väldigt nervöst och väldigt spännande - och kul var det! Förväntansfull var jag då och det är jag nu också. Ska bli rätt så nice att börja plugget igen. Tror det blir riktigt skoj och intressant med de kommande kurserna :)

Måste förresten berätta att jag har fått ett extrajobb! Säger inte så mycket mer än så nu, ska få börja provjobba om ett tag och om det går bra så får jag fortsätta :) Håll tummarna för mig!

Idag har jag gått en långpromenad och pratat med Jenny i telefon, det var riktigt trevligt! Får nog besök av damen i oktober :) Är kul med besök! Lite trångt i min lilla lägga, men mysigt också. Finns det hjärterum finns det stjärterum! Som det så fint heter.

Har även hjälpt Johan att flytta hans saker till hans nya lägga. Gick rätt smidigt och fort, är lite stökigt hos honom just nu men det var det hos mig förut också, hehe. Fixade med mina kläder, handdukar och lakan igår. Nu är det lite mer organiserat och jag har helt plötsligt lite mer plats! Skönt. Känns finfint med ett nytt överkast också, plus en praktisk pall som jag har halsdukar, mössor och vantar i - tack mamma! :)

Imorgon börjar allvaret igen, som sagt. Vi börjar inte förrän kl. 13:00 och ska tydligen bara hålla på i ett par timmar. Gött.

Hade förresten tänkt lägga ut en annons om att jag vill sälja en av mina gamla kursböcker men det behöver jag inte göra längre - det hade jag tydligen redan gjort! Eller ja, tydligen hade jag lagt ut en annons om att jag ville köpa den, för ungefär ett år sedan. Killen som vill köpa den måste ha fattat det som att jag vill sälja den och det var ju bra, haha :) Tänk så mycket man kan glömma ibland. Lite yr är jag nog. Aja. Ska kolla om det är någon annan bok jag kan göra mig av med också.

Kanske är det något bra på TV nu? Missade tyvärr Fångarna På Fortet, hade totalt glömt bort det också. Kommer inte hinna se det imorgon heller eftersom jag har lektion då. Hm. Får ta nya tag på onsdag istället, helt enkelt.

Känns bra att jag slipper vara utan Johan nu också, när vi bor i samma stad igen :) High five!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0