Tiga är silver, tala är guld.

Idag hade vi en riktigt bra och intressant föreläsning. Vi talade bl.a. om retorik och olika typer av språk. Jag blev inspirerad!

Ikväll har jag skrivit dikter, veckans skrivuppgift är nämligen poesi. Kul! Känns roligt att vi får pröva på att skriva olika typer av texter, jag tror att det är väldigt givande. Här är några av mina favoritdikter:

Några ord till min kära dotter, om jag hade någon
Pojkarne
Sapfo (vet tyvärr inte namnet på dikterna, så skriver författarens namn istället)

Har faktiskt en av Sapfos dikter på papper. Jag gillar den starkt! Hennes språk är vackert och innerligt, väldigt målande.

Nu är det snart läggdags. Imorgon ska vi titta på varandras personporträtt. Kan bli kul! :)

Puss!

PS. Imorgon öppnar Willys här i Piteå - WE LIKE! DS.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0