Kärlekens tunga

Sitter och lyssnar på Eldkvarn just nu. De ligger på min nya favvo-lista. Deras texter är vackra och helt enkelt riktigt bra. Har inte riktigt fastnat för sången, haha, men den funkar. Jag gillar helheten. En av låtarna jag fastnat för riktigt ordentligt är "Kärlekens tunga". Den får mig att tänka på en hel del saker. Här kommer ett utdrag, mitt favoritstycke i låten;

Du vill höra kärlekens tunga,
säga orden igen,.
Kärlekens tunga, kärlekens tunga,
aldrig skall du glömma mig.

Åh Jag älskar dig mer än du
nånsin kommer att få veta.
Lycka till med allt,
men du kommer att få leta.

Jag försöker att gå som en man,
nerför hjärtats ensamma gata.
Där kärlek och hat går hand i hand,
sitter jag och bara saknar dig.
Nu är allt sagt och gjort,
och jag kommer aldrig att få tillbaka dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0