Let me inspire you

Idag fick vi vara med om en inspirerande föreläsning. Fotografen Maria Söderberg visade oss sin film om gruvan i Laisvall och berättade om en del andra resor och reportage som hon har gjort. Hennes bilder från Afghanistan var riktigt bra, jag fastnade speciellt för en på en flicka som hade ett stort ärr på ena axeln. Tänk att vara så sjukt nära kriget... både hemskt och häftigt på samma gång.

Det vore så grymt kul och spännande att sticka iväg utomlands och jobba. Inte som fotograf för min del i första hand, men ändå. Skulle nog inte välja typ Afghanistan eller Israel. Jag är mer sugen på London eller kanske New York. Måste ta ett steg i taget dock. Först är det Piteå som gäller i ett par år framöver :)

Just nu läser vi "Språket som journalistiskt redskap" och TV-journalistik. Imorgon har vi genomgång av filmkameran, det lär behövas... i den förstnämnda kursen är vår första uppgift att skriva en krönika. Jag skrev en igår, men är inte riktigt nöjd. Måste fila på den lite till, kanske låta någon annan läsa den också.

Jag älskar att skriva. Att skriva är att leva, typ. Vet inte vad jag skulle ta mig till om jag inte fick skriva.

Nu ska jag nog spela lite The Sims, tror jag.

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0