Fyrbent festis-tjuv

Ungasrna var lite bråkiga på eftermiddagen när vi spelade fotboll, men annars har det varit en bra måndag, faktiskt. Har fixat så vi ska ha playdate med Anna och hennes ungar imorgon, blir kul! :) Undrar om de kommer ihåg varandra, det var ju faktiskt lite drygt ett år sedan de lekte sist, med undantag för minstingarna som hade reunion i fredags.

Det har blåst mycket idag, ganska kallt också, förutom när solen var framme. Hm. Hoppas på lite varmare imorgon, så man slipper frysa om vart annat när man ligger i parken och läser.

På tal om parken, så är den full av en massa jävla (ursäkta uttrycket) hundar som springer lösa utan att ägarna har någon större koll på dem. De springer fram till en där man ligger/sitter på filten och tar det lugnt och dreglar och har sig. Idag blev jag av med en festis som jag sett fram emot att släcka törsten med. Ägaren sa "was it empty?" och jag svarade "no" och fick ett "oh, sorry" till svar och sedan kopplade han sin hund. Om man vet att hunden kanske springer iväg sådär och stör andra kanske man borde ha lite mer pli på den = koppel? Jag gillar hundar, det gör jag, men inte hundar som ägaren inte har koll på. Det finns ju folk som är hundrädda och det spelar ingen roll om hunden "bara vill hälsa", skadan är redan skedd.

Nu ska jag ägna mig åt att kolla på TV innan jag ska läsa och sova.

Puss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0