I do, I do, I do!

Den här dagen har gått relativt fort. Imorse lekte vi pirater en stund innan jag tog F till lekgruppen och G tog med D och C till en playdate. Efter lekgruppen kom mormor hit och avlöste mig lite, eller ja, vi småpratade som vi brukar och gav F lunch. Sen skulle jag börja med lite strykning, men fastnade lite framför TV:n när mormorn tittade på en dvd från hennes sons bröllop i april. Det var ett fint (borgerligt) bröllop, det jag såg. Vill verkligen gifta mig någon gång, i framtiden. Men det måste känns hundra procent rätt, om inte mer. För jag vill inte skilja mig. Det är absolut inget fel i att skiljas, mina egna föräldrar är ju skilda, men jag menar bara att i grunden ska man ju tänka att gifter man sig är det "för alltid". Klart att känslor kan ändras, men man ska inte gifta sig "bara för att". Samtidigt så tror jag att man kan ha flera olika "den rätte" genom livet, kanske gifter man sig med den ena först och efter 15-20 år så tar den "perioden" slut och sedan hittar man en annan som är helt rätt. Och vissa håller verkligen ihop livet ut. Det är så fint. Så vill jag också ha det, typ. Någon som faktiskt blir gammal tillsammans med.

Ikväll är jag barnvakt, G och J firar sin 8:e bröllopsdag idag, så de ska ut :) Det tycker jag absolut att de ska unna sig! Ska se klart Wizard Of Oz ikväll, den tog slut mitt i alltihopa när jag såg den i Portugal. Inspelningen hade slutat, eller nåt. Som tur är finns den på dvd här i huset, så jag kan se klart den! Söt film, alltså.

Känner på mig att morgondagen kommer att bli en av de längsta i mitt liv, hoppas jag har fel. Vill att det ska bli torsdag kväll, typ nu!

Oh well. Kanske ska fixa lite middag snart. Kycklingburgare med cous cous och sweet chili sås - mums!

Puss!

Kommentarer
Postat av: Anna

Trollkarlen från Oz är en gullig film, såg den för ett par månader sen :) Nästan så att Tara kanske skulle gilla den faktiskt! Och även om morgondagen blir lång har du iallafall en bio-dejt med mig att se fram emot ;)

2010-07-20 @ 20:32:01
URL: http://thernfrid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0