Kärlek i London

Underbart är kort. Men det är det värt! Har haft en kanonhelg med bästa tänkbara umgänge :)

I torsdags mötte jag Johan vid Clapham South. Det kändes så underbart konstigt att träffa honom igen, kunde inte sluta le på flera minuter. Vi gick hem och presenterade honom för G och J innan vi käkade middag på Pizza Express - gött! Efter lite mat åkte vi till vandrarhemmet. Rummet var ganska stort och helt okej, väldigt prisvärt måste jag säga. Jättenära Earl's Court tube station, pluspoäng för det!

Kändes rätt segt att kliva upp tidigt på fredagen, men vi var tvugna att ta bussen tillbaka eftersom jag skulle börja jobba, började dock inte förrän vid 9:30 så det var skönt. Efter lunch tog jag och Johan med D och C till lekparken eftersom G skulle på ett kalas med F. Vi hade jättekul, ungarna tyckte att det var roligt med ny kompis ;) När jag slutade käkade vi på en vietnamesisk restaurang där man fick ta med sig sitt eget vin. Ett bra koncept, tycker jag. Sedan blev det lite mer vin hos Anna innan vi drog till - just det - Bison & Birds för lite partaj! Träffade Nina och några till och dansade loss. När B&B stängde drog vi vidare till Café Sol, men jag och Johan gav upp lite tidigare för att få åtminstone ett par timmars sömn innan vi skulle upptäcka centrala London.

Lördagen började med frukost på ett café och sedan började vår sightseeing med Picadillt Cirkus. Vi hann även med Buckingham Palace, Westminster Abbey, Big Ben, London Eye och Tower Bridge. På vägen hem från storstan' gick vi genom Covent Garden också. Hade varit jättemysigt att avsluta dagen/kvällen där, men jag skulle vara barnvakt på kvällen så det var bara att bege sig hemåt. Vi lagade middag och sen blev det film, "Låt den rätte komma in", som inte alls levde upp till mina förväntningar.

Igår blev det till att kliva upp tidigt igen, eftersom Johan hade bokat ett tidigt flyg. Lite dåligt planerat av oss i efterhand, men är inte mycket att göra åt det nu.

När jag hade lämnat Johan vid tåget åkte jag söderut igen och stannade på Oxford Street. De flesta affärerna hade inte öppnat än, så jag strosade lite mot Tottenham Court Road och chillade en stund i Soho Gardens innan jag gick tillbaka och kollade in rean. Köpte inget, men hittade en massa nice. Efter x antal timmar gav jag upp och fortsatte till Hyde Park innan jag till slut hamnade på bussen hem. Väl hemma bytte jag om och gick sedan hem till Anna. Vi bestämde oss för att se skräckfilm så vi slog till på "The Unborn". En bra film, lagom läskig, jag vågade gå hem, hehe. Gött med popcorn också, för den rätta känslan, liksom. En bra avslutning på en bra helg!

Just nu är jag barnvakt hos en annan familj, de har två jättegulliga flickor som (förhoppningsvis) sover just nu. Ska titta till dem lite senare. Är Top Model ikväll också - high five!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0