I got a feeling



Idag fick jag en sån där skön känsla, som jag bara får i London. I belong here. Ungefär så. Det kändes så bra. Så kände jag förra året och det börjar sakta men säkert komma tillbaka. London is love.

Är barnvakt ikväll, lugnt och skönt so far. Det brukar det vara, peppar peppar ta i trä.

Imorgon blir det shopping. Vill se Englands första match i VM också, mot USA. Det ska nog bli av. Vill gå ut också. Finns mycket kul att göra här i London, Europas huvudstad.

När jag gick på Northcote Road för ett par dagar tänkte jag på hur många gånger jag och Thea har gått där tillsammans. Vi brukade shoppa second hand och sedan äta lunch på Nando's. Lovley! Åh, jag saknar det. Kom tillbaka, honey! Typ nu! Och alla dessa kvällar/nättar på Comedy Club... haha, been there done that. Eller vad man nu ska säga.

Har haft så mycket kul med mina fina tjejer här i London. Ni vet vilka ni är :) Så många great memories. Förhoppningsvis blir det många fler nu i sommar, det är jag säker på.

Puss!

Kommentarer
Postat av: maja

Hej! Jag är också från piteå och är helt såld på London.. inlägget ovanför var lite komiskt för det är precis så jag känner varje gång jag är där,att här hör jag hemma. Jag ska jobba som au pair i london efter jag gått ut gymnasiet, så jag tänkte fråga lite frågor om det går bra. Vilken slags argentur använde du dig av? Och vad är dina sysslor och hur mycket är lönen?

Kram!

2010-06-11 @ 22:06:55
Postat av: Ylva

Hej Maja! Oh, vad kul! :) Låter som ett ritkigt bra val. Jag hittade min nuvarande familj privat, men finns en förmedling som heter Swedish Connection som jag har hört ska vara bra. Finns även en sida som heter Au Pair World, det är där min värdmamma letar ny au pair inför hösten.



Jag hjälper till att ta hand om barnen, leker med dem, lagar mat ibland, tar dem till/hämtar dem från skolan ibland och städar deras badrum och sovrum. Är som en extra hand för mamman, som är hemmafru, helt enkelt. Tjänar 90 pund i veckan, vilket är en relativt bra lön, har råd att göra det mesta jag vill, även fast jag sparar lite mer än hälften varje vecka.



Trivs jättebra :) Är bara att fråga om det är nåt mer, det är bara kul!



Kram

2010-06-11 @ 22:19:04
URL: http://ypple.blogg.se/
Postat av: maja

tack för svaren ! Jag ska kolla upp swedish connection snarast;)

Jag har ungefär 1000 frågor som jag skulle kunna ställa, men en viktig är hur lätt det var för dig att anpassa dig till det livet? Hur lång tid tog det för dig att känna dig bekväm och avslappnad i ett främmande land i en ny familj?

Och har du lärt känna många nya londonbor eller har det varit ensamt?

tack så mycket för att du svarar på alla frågor förresten, det är till stor hjälp:)

2010-06-13 @ 11:10:58
Postat av: Ylva

Det tog nog ett par veckor åtminstone, innan man kom in i livsstilen. Språket var det inga problem med, engelskan gick (och går) riktigt bra. Är mer rutinerna som kan kännas annorlunda till en början. Man känner dock ganska snart om man trivs i familjen, även om det tar ett litet tag innan man känner sig "hemma" på riktigt. Men det är en bra och spännande utmaning.



Känner ett par engelsmän, men mest svenskar. Är lätt att hitta vänner här i London, så ensam blir man inte :) Bor många au pairer och svenskar i den här stan!



Kul att man kan vara till någon slags hjälp i alla fall :) Hade velat ha någon att fråga innan jag åkte hit, är ju en ganska stor grej att åka iväg på, men en toppengrej!

2010-06-13 @ 23:50:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0