Emigrera till Finland eller Japan, någon?

Kikar lite på "Debatt" på SVT. En anhängare av SD undrade om det finns några fördelar med ett mångkulturellt samhälle och om det finns några exempel på ett mångkulturellt samhälle som faktiskt funkar. Eh? Han sa sedan att det brukar gå bra för de länder som inte är mångkulturella, som t.ex. Japan och Finland. Jaha? Men flytta dit då! Eller dra till pepparn växer. Jag har väldigt svårt att komma på ett land som inte är mångkulturellt, där det inte bor en enda invandrare. Jag var invandrare när jag bodde i London, men jag tror inte att någon främlingsfientlig person skulle ha velat utvisa mig. Varför inte? Jo, för att jag är blond och jag kan dessutom deras språk, engelska. Tror inte heller att någon skulle vilja utvisa alla norrmän, danskar och finnar från Sverige. Varför inte? De är ju inte svenskar, eller hur? Det är tydligen skillnad på folk och folk. Om man råkar vara född med fel hudfärg så är det tydligen inte okej, men om man är blond och blåögd och ogillar det man är rädd för så är det helt okej. Det är tydligen utseendet som räknas, inte ens handlingar. Ska det vara så?

Det är ganska äckligt med trångsynta och främlingsfientliga människor. Slår vad om att de åker på semester lite nu och då, förväntar de sig att bli väl mottagna då? Antagligen, de är ju svenskar. Vad är det som säger att vi är bättre än alla andra? Om du inte vill beblanda dig med människor som inte är som du - varför inte bosätta dig under en sten?

Detta var några tankar som uppstod och som jag var tvungen att plita ner. Enjoy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0