Foto och tidningsredigering

Igår skulle vi visa upp och berätta om bilderna vi tagit till kursen Digitalfoto 1. Fick inga direkta anmärkningar på mina bilder förutom att jag hade missat att det var solljus och inte "glödlampa" på en bildserie. Det hade jag misstänkt själv också, haha, så när jag kom hem tog jag en ny direkt. Har bara en bild kvar att få till, sedan är jag helt klar med den uppgiften. Vi fick även nya uppgifter, ska bli kul att fota dem! Vi gick igenom ljus och olika sätt att komponera bilder igår. Intressant!

Tidigare på tagen hade vi tidningsredigering på schemat. Är nästan helt klar med mina sidor där, är en del smågrejer som jag ska pyssla lite till med. Har fått mycket bättre kläm på programmet nu också, känns bra. Är kul att redigera! Ser fram emot kursen Tidningsredigering 2 som jag ska börja läsa i november.

Idag har vi en kort föreläsning i Medieteori 2 and that's it! Känns bra, eftersom jag är sjuk. Vaknade upp med svullen hals imorse, så ska smita förbi Apoteket innan jag cyklar upp till skolan. Sen bär det av till Biblioteket för att hämta ut en bok jag beställt och sen hem igen och se Top Model och bara chilla. Är ju Idol ikväll också, det vill jag inte missa! Kunde inte se det igår, så får kanske göra en catch up på TV4 Play eller nåt.

Ska strax gå och kolla till min tvätt och sen blir det nog lite The Sims 3 eller läsning och sen lunch.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0