Rasism och yttrandefrihet är INTE samma sak - punkt.

Synd att det finns så många lättpåverkade och dumma människor i Sverige. Människor som inte kan se SD:s verkliga karaktär. Människor som accepterar rasism och anser att det är samma sak som rätten till yttrandefrihet. Rasism är fel och det finns åsikter som är fel och som inte borde få finnas. Att tycka rätt är att tycka att det är fel med rasism. SD kan säga vad de vill, men i grund och botten är de rasister. Det spelar ingen roll hur finputsad deras yta är i media. Så här står det på deras hemsida:

"Sverigedemokraterna betraktar nationalitetspolitik, biståndspolitik, flyktingpolitik och invandringspolitik som en helhet. Inom detta område finner vi att en alltför stor invandring på ett allvarligt sätt har kommit att hota den svenska nationella identiteten och sammanhållningen i landet."

Jag har väldigt svårt att förstå hur Sverige på ett allvarligt sätt hotas av invandring. Världen och samhället förändras hela tiden. Den svenska identiteten och sammanhållningen hotas inte av att några råkar heta Mohammed och vara födda utomlands. Jag tror knappast att Storbritanniens identitet och sammanhållning försämrades av att jag bodde där. Mångfald är positivt. Rasism bygger på rädsla. Man är rädd för det man inte är van vid. Har svårt att tro att alla som är medlemmar i SD är "rena" svenskar. Skulle vilja se deras släktträd. Tycker t.ex. att Jimmie Åkesson inte ser speicellt svensk ut.

Har funderat ett tag på att engegera mig politsikt, åtminstone under studietiden. Om jag väljer att arbeta som journalist vet jag inte riktigt om det är så "bra" att vara politiskt aktiv, eftersom man som journalist ska vara neutral och objektiv. Samtidigt vill man ju visa vad man står för, men det kan man göra på flera olika sätt.

Har också sett kommentarer om att det är "töntigt" och "löjligt" att klä sig i svart idag, för att visa sitt missnöje över att SD kom in i riksdagen igår. Det som är töntigt och löjligt är att rösta på SD och gå på deras strategi. De kommer inte att ta något jävla ansvar för Sverige, varför är det så förbannat svårt att förstå det?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0