Sena kvällstankar

Det är stunder som dessa man inte ska blogga. Men det skiter jag fullständigt i. För jag lär mig inte alltid av mina misstag, trots att jag vet hur det brukar bli.

Varför följer jag med till en fest jag inte alls är peppad för? Jag vet ju att jag kommer att anstränga rösten för mycket och sedan framstå som osocial och otrevlig. Finns säkert människor som har den bilden av mig. Synd för er. Tyvärr bryr jag mig, ibland. Stunder som dessa vill jag bara umgås med en viss person, men då får man väl skit för det också. Men synd för er, igen. Synd att ni inte har en sådan person i ert liv. Blir så irriterat på tjejer som måste bitcha mot en för att man har pojkvän och sedan vara äckligt trevlig mot min pojkvän. Hu. Kanske har missuppfattat just denna situation, men det är väl inte mitt fel att jag uppfattar en person som otrevlig när man får en sådan blick och attityd riktad mot sig? Att det dessutom finns folk som slutar umgås med en för att man skaffar pojkvän känns ju också lite underligt. Och irriterande. Är det vänskap? Att man inte unnar sin kompis en pojkvän? Är man tråkig för att man skaffar pojkvän? Jag är tydligen tråkig, men inte han. Varför är det så? Kanske har jag missuppfattat även detta, jag hoppas det, men just nu verkar det som att jag har rätt. Kanske är jag feg som inte "orkar" ta tag i situationen (just nu) men vad ska jag göra? Vet ju inte vad jag har gjort, helt ärligt. Är ju sällan ens fel att två träter, men jag vet faktiskt inte vad jag skulle kunna ha gjort. Tala om det för mig i så fall.

Att jag sedan gick hem i höstkylan gör ju knapapst saken bättre. Kommer nog inte vara bättre i halsen imorgon. Hostan är säkert kvar. Man kan ju alltid hoppas att det blir bättre, men jag kan inte vara positiv hela tiden. Det går inte. Varför ska man vara det? Vad är det för mening med det? Varför förstår inte folk att jag blir irriterad på saker jag inte kan göra något åt just för att jag inte kan göra något åt det?! Orka vara så äckligt glad, trevlig och positiv hela tiden. Det känns så falskt.

Imorgon ska jag rösta. Om inte rätt parti vinner blir jag besviken på svenska folket. Hoppas att ni har lite vett i kroppen, rösta rätt imorgon.

Hej så länge. 

Kommentarer
Postat av: jenny

snygg design på bloggen du har fixat :) och det är alltid bra att få ur sina tankar, på något sätt :) bloggen är en bra plats! :)

hörs framöver!

kram jenny

2010-09-19 @ 18:06:08
URL: http://www.metrobloggen.se/viklund

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0