AF = ÖS

Idag tog jag en promenad från Magnus in till stan för att skriva in mig som arbetslös på arbetsförmedlingen. Det var segt, men nödvändigt, antar jag. När man skulle välja kommuner man söker jobb i valde jag (förutom Ö-vik) Piteå och Stockholm. Man måste ju look outside the box, ni vet. Även om jag inte kommer in i Piteå så har jag ju faktiskt en lägenhet där och möjligheten att läsa enbart en kurs under höstterminen och sedan söka in för att plugga i januari finns ju helt klart. Jag ska titta närmare på det.

Efter besöket på AF tog jag en fika med två f.d. klasskompisar, det var väldans trevligt! :) Inte ekonomiskt, dock. Jag menar; 18 jävla spänn för en kopp te! På UH, kan jag tillägga. Vad kostar en tepåse egentligen? Och lite vatten? Suck! Det var värt det, men mitt kontokort gnällde lite. Träffade även på en f.d. kollega som jag inte sett på minst ett år! Hujedamej vad jag springer på folk, men det är ju extra kul att ses när man inte gjort det på ett tag. Det är en av de stora fördelarna med att vara på resande fot.

Håller på att packa upp och rensa min garderob ikväll, tar en paus just nu bara. Jag har hela golvet fullt med kläder... wuhu! Fan vad man samlar på sig, alltså. Jag är dålig på att slänga/ge bort också, men jag har fått ihop en helt okej hög med "slänga" och en stor hög med "kanske"... jag jobbar på't!

Skulle egentligen gått på bio (Harry P) med syrran ikväll men jag orkar tyvärr inte, mitt huvud är ganska snurrigt. Ska satsa på en tidig sänggång ikväll så jag orkar med morgondagen, då blir det lunch hos mormor, stan med Hanna och sedan bio.

Well, kanske blir en snabbis på Betapet innan jag återgår till klädrensningen.

Tjohej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0