Folkdans is the shit!

Igår var det danskurser på Kåren, det var bugg och folkdans som stod på schemat. Det var skitkul!! Vi bjöds även på svensk lunchbuffé, med pyttipanna, palt och pannkaka. MUMS! God mat, dans och ytterst trevligt sällskap - kunde knappast bli bättre! :)

På kvällen blev det bio. Vi chillade en stund på Kalles först innan vi gick och såg "Luftslottet som sprängdes". Den var riktigt bra, precis som de andra två filmerna i triologin. Listbeh Salander är förbannat jävla bra!

Efter bion gick jag upp till Kåren, trodde jag hade missat typ allt men så var icke fallet. Strax efter midnatt drog de igång med folkdans. Rätt otippat, att man skulle dansa schottis halv två en lördagsnatt... var en av de roligaste kvällarna på länge! :) Även denna gång var sällskapet ytterst trevlig, jag hade riktigt kul! Fick sällskap hem också, very nice! Var inte så sugen på att gå hem ensam i kylan och mörkret, kändes lite läskigt. Jag stupade i säng så fort jag kom innanför dörren, var helt slut - men nöjd!

Strax vankas det pepparkaksbak och adventsmys med några i klassen, det gillas! :) Sen blir det fotboll, Él Clasico, såklart! Heja Barcelona!

Var jättemycket folk på stan förut idag. Det är ju skyltsöndag. Ett ekipage med häst och vagn har klapprat förbi nedanför mitt fönster ett antal gånger nu, blir lite avis, jag vill också åka!

Well, I have to go now.

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0