There's a reason

Började dagen med en långpromenad genom Piteå. Var ute ca en timme, med Bruce Springsteen i mina öron. Skönt!

Plötsligt kom "My Hometown" och jag fick värsta sköna känslan. Piteå är min hemstad. För mindre än ett år sedan var London min hemstad. I grund och botten är Örnsköldsvik min hemstad. För tillfället känns det dock som om Piteå är hemma, faktiskt. Det kommer det att vara i åtminstone 2½ år till och Piteå kommer förmodligen alltid att finnas i mitt hjärta. Precis som London.

Jag tror att det finns en mening med allt som sker här i livet. Det var ingen slump att jag valde bort att plugga direkt efter studenten, jag valde London av en anledning. Människorna jag träffade där träffade jag av en anledning. Alla vi möter i livet har betydelse för oss, på ett eller annat sätt. Jag tror även på slumpen, men i det långa loppet så finns det en mening till allting och det känns bra. Allt betyder någonting. Ingenting är förgäves, inte i längden.

Right now, I'm having the time of my life, just like in London. It feels good, very good indeed.

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0