I'm coming home

Imorgon (senare idag) sätter jag mig på bussen hem till Ö-vik. Gött. Kommer antagligen att sakna klassen, som vanligt, haha! Min klass är helt jävla underbar, på gott och ont. Well, Ö-vik är ofta ganska jävla underbart också.

De senaste dagarna har jag haft en enorm längtan efter London. Jag har insett hur mycket jag saknar tiden där, speciellt mina vänner men självklart även min värdfamilj. Att åka till London är det bästa beslutet jag har tagit i mitt liv, har det visat sig. Även det på gott och ont eftersom jag nu har insett hur jävla underbart London är! Just nu har jag svår abstinens. Förhoppningsvis har jag råd att åka dit runt nyår, det vore verkligen awesome. Indeed. Åh. London. I love London. Jag är hemma där. Jag är hemma i Piteå. Jag är hemma i Ö-vik. Home is where the heart is. Jo, det stämmer nog ganska bra.

De senaste månaderna har jag även skaffat ett nytt slags "valspråk". Eller vad man nu ska kalla det. "Make memories". Det är det livet är till för. Livet går ut på att man ska leva det till fullo, man ska träffa människor som man lär sig någonting av och som på något sätt förändrar en, antingen som person eller bara ger en nya perspektiv. Det är inte så bara.

Förresten, examinationen idag gick jättebra. Jag är nöjd. Råkade tyvärr överreagera lite när vi började prata namn- och bildpublicering på sexbrottslingar. Usch. Det tänker jag inte gå in på så mycket mer just nu, då blir jag så förbannad. Jag vill inte vara förbannad, vi är ju helt klar med kurserna nu!!!!! High five!

Efter examinationen blev jag dock frustrerad. Jag blev även glad på samma gång. Hm. Jag blev bl.a. frustrerad och irriterad på mig själv eftersom jag gjorde som jag alltid brukar göra. Lär jag mig aldrig?! Suck. Jag blir också irriterad över all den energi jag lägger på "det". Jag borde inte göra det, det är inte värt det. Tyvärr så faller jag ofta tillbaka i mina gamla vanor. Jag måste sluta med det. Jag måste verkligen skärpa till mig nu!

Det har varit en lugn kväll, jag såg på Benjamin Button med tre trevliga individer. :) Två av dem droppade av efter halva filmen, men jag och Susanna kämpade till slutet! Det är en lååång film, men den är fantastiskt bra! Jag är så glad att jag har den på DVD nu. "You never know what's coming for you" är ett riktigt bra talesätt. En annan line som jag fastnat för på senaste tiden är "I don't wanna die, but sometimes I wish I hadn't been born at all" som Freddie Mercury så vackert sjunger i låten "Bohemian Rapsody" av och med Queen. I love Queen.

Shit, nu blev jag lite djup här. Kanske en liten kompensation för den senaste veckans bloggtorka? Har typ haft noll inspiration. Ska försöka ändra på det framöver. Jag antar att det har berott på att jag har skrivit så förbannat mycket de senaste veckorna, verkligen spottat ur mig texter och dyligt. Well, det är ju mitt "jobb", men det finns ju gränser. Ibland vill man bara stänga av.

Nu blir det sängen. Ska försöka komma upp i god tid imorgon, är inte helt klar med packningen men det går nog fort. Bussen går 10:45, så jag bör stiga upp runt 9:00 någonting. Wish me luck!

Puss och godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0