To kill your darlings, that is the problem.

Har skrivit klart en artikel nu, som ska lämnas in på torsdag. Problemet är bara att den är för lång. Måste ta reda på hur hårt det är, om jag verkligen måste korta den. Antagligen måste jag det. Ska dock göra två versioner av den, en kort och en lång. Det är bra att ha. Vill inte bara kasta bort det andra, vill inte förstöra den. Det är faktiskt svårare än man tror, det där. "Kill your darlings", helt enkelt. Bah.

Redovisningen idag gick som på räls. Vi var klara vid lunch - ha! Imorgon är det redovisning igen, förhoppningsvis går den ännu fortare. Hoppas. Då måste jag hem och fortsätta med Läslogg 5 sen. Suck.

Fick värsta positiva känslan idag, dock. Jag känner mig glad och inspirerad till det här nu. Lyckades fixa en intervju på onsdag också, på museumet. Well done!

Ska försöka kommentera de fem citat jag redan tagit fram på Läslogg 5, men inte nu. Ska spela lite Betapet först.

Btw, hämtade min gästsäng idag. High five!

Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0