Bra lördag!

Dagen började med frukost och sedan ett samtal från pappa :)

Mötte upp Anna på Jack Wills, där jag köpte en jättemysig skjorta, den kommer att bli välanvänd! Köpte en penna där också, är man journalist så är man. Efter Jack Wills bestämde vi oss för att åka till Westfield. Dangerous! Åtminstone för plånboken. Vi ställde oss genast i kö till Hollister och hittade en hel del där inne, jag kom ut med en helskön hoodie. Var mycket billigare på Hollister än Jack Wills, men inte så pass att jag hade råd med så mycket mer. Vi gick på några fler affärer och jag hittade ett par snygga och sköna chinos på Zara. De hade kostat ca £20 men nu kostade de £5:99 = kap! Alla tre plagg känns som riktigt bra köp, kläder som man kommer att använda länge och som passar till många olika tillfällen och som aldrig kommer att bli "ute". Jag är mer än nöjd med dagens shopping!

Vi tog en paus efter första stoppet på Hollister och åt lunch på Pret A Manger - gött! Vi skrev listor också, med rubriker som "Måste ha", "Investeringar", "Primark" och "Vill ha". De blev ganska långa... behöver ett par nya vinterskor, är sugen på ett par svarta kängor av något slag. De måste vara varma, dock. Plus snygga. Viktigast är dock att de håller värmen, eftersom det är kallt i Piteå på vintern, tro mig.

Skyndade hem från Westfield för att börja jobba klockan 17:30 eftersom G och J skulle iväg ganska tidigt ikväll. Ska få betalt för två extra timmar, så det är najs. Hade hand om middag, bad och läggdags, vilket fick bra. Ungarna skötte sig fint och nu sover de sött. Gissar på att de blir sena ikväll, de är ute i Notting Hill någonstans och då brukar de hålla igång ett bra tag.

Åt kyckling, ris och grillad haloumiost till middag - mums! Har nästan avslutat en påse Ahlgrens bilar också, medan jag tittade på Wallander - Byfånen. Är lite konstigt att se en film på svenska med engelsk text, ibland är det lite svårt att bestämma sig för att om man ska lyssna på talet eller läsa texten.

Ska nog gå och lägga mig och läsa snart, börjar bli trött...

Mamma ringde förut också :)

Imorgon blir det marknad och skräckfilm, hoho :)

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0