Portugal igen!

Efter många om och men kom vi till slut fram till Faro. Planet var minst en timme försenat, tog evigheter innan vi fick gå ombord. Väl på planet var ungarna relativt lugna, förutom att F hade myror i brallan och kunde knappt sitta stilla ens en nanosekund. Lite drygt, eftersom jag tycker om att vara ifred när jag flyger och jag gick på toa bara för att få några minuter ensam.

Huset känns faktiskt lite svenskt inuti, speciellt vardagsrummet. Kanske är möblerna. Något är det i alla fall. Poolen är riktigt nice, badade minst en timme idag och lekte med ungarna. Badade nästan i havet också, var inte alls lika iskallt som förra året och vågorna var inte lika starka.

Har en ledig kväll ikväll, alltså ingen barnvaktning. Gick till en hotellbar för att se bronsmatchen mellan Tyskland och Uruguay, som Tyskland (tyvärr!) vann. Aja, var ganska trevligt ändå, köpte en Piña Colada - very good gummisnodd! Kände mig dock lite ensam sen, var mest barnfamiljer där. Duon som spelade livemusik var rätt bra, de körde bl.a. "Crazy little thing called love", en Queen-favorit. Var några medelålders kvinnor som var riktigt i gasen också, haha! Hade dock tyckt att det var roligare om jag hade haft sällskap. Känns så typiskt, en av de få kvällar då jag kan gå ut så sitter jag där ensam i ett hörn. Fanns inte direkt mycket folk i min ålder, men ändå. Hade velat ha någon där, bara någon. Är inte direkt blyghet det sitter i, var nog mest omgivningen och hela situationen. Kommer ändå inte kunna träffa några nyfunna vänner under resten av veckan eftersom jag lär "jobba" mest hela tiden.

Ska strax stänga av datorn och fortsätta läsningen av "The time travellers wife", som sägs vara riktigt bra. Hittills verkar det lovande, rätt kul att läsa den på engelska också.

Godnatt, eller nåt.

Puss.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0