Svenskt var det här!



     


Igår tog jag och Anna en tripp till IKEA efter jobbet, de har faktiskt öppet till 23:00 på onsdagar. Jag vet, jag har inte varit ifrån Sverige så värst länge, men man hinner börja sakna en hel del på så pass kort tid och det är ju alltid trevligt med en liten utflykt. Till middag blev det svenska kötbullar med potatis, lingonsylt och brunsås - MUMS! Jag slog till med en bit äppelpaj till efterrätt också, så gott! Att det hela gick på £2,75 gjore ju inte saken sämre heller. Blev ett glas lingondricka innan vi åkte hem också, plus en bit Daim. Inte helt fel!

Med mig hem fick jag en påse bilar, räkost, en kokbok och lingonsylt. De två sistnämnda ska jag ge till G och J innan jag åker hem. Tänkte köpa en påse frysta köttbullar också, för de som finns här i England är inte alls samma som i Sverige, men vi har platsbrist i frysen så jag struntade i det. De får väl göra vad de vill med sylten, pröva den i gröten kanske? Det är en Ylva-klassiker numera, havregrynsgröt och lingonsylt till frukost, det är en favorit.

Hittade förresten en massa snyggt på Jack Wills, men har så svårt att bestämma mig för vad jag ska satsa på. Blir en svängom där på lördag, ska försöka luska ut hur jag ska spendera mina pengar väl.

Ikväll är det chill som gäller, imorgon är det fredag och Comedy Club på menyn! :)

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0