Det blir vad man gör det till!

Jag blir så frustrerad ibland. Inspirationen finns där ena sekunden och nästa sekund blir jag bara less och orkar inte skriva någonting. Har massor som jag vill spotta ur mig här på bloggen men ibland, när jag väl ska till och skriva, ja, då orkar jag helt enkelt inte. Suck. Skrivkramp är en journalists värsta fiende.

Idag hade vi en väldigt intressant diskussion om vår utbildning. Jag tänkter inte återge den här, men jag tycker att det kom fram bra och vettiga saker, det var konstruktivt. Vad jag dock stör mig på är att vissa tror att den här utbildningen ska vara likvärdig med den på t.ex. JMK men nej, då har ni fel. Läser man inte på lite om sin utbildning? Det här är ingen renodlad journalistutbildning och den är mycket mer kreativ och "öppen". Den utgår ifrån att man själv är driven och vill lära sig, utan att jaga en med krav-kvasten. Det är klart att det ställs krav på oss, men det är ju man själv som får ta tag i sitt eget lärande. Det kommer man ha nytta av när man kommer ut på arbetsmarknaden sen.

Visst, det finns ju såklart saker som kan förbättras, men om man inte gillar konceptet här - sök dig inte hit! Och om du har sökt dig hit ändå... acceptera faktum!

Jag är nöjd med min utbildning, trivs jättebra och har skitkul! Det blir ju vad man gör det till och det man vill lära sig - ja, det lär man sig! Det finns ju ingenting som hindrar en att läsa på lite extra, eller hur?

Nej, nu blir det mat snart.

Puss!


Kommentarer
Postat av: Marika

Tack så jättemycket!:) Lycka till själv! Ja, till jul får vi absolut ta och styra upp nåt. Du har ju inte träffat Stefan än heller. Vore roligt om du var med Johan i Övik då också kan vi göra nåt alla fyra. Saknar dig. Take care:) kramkram

2010-10-12 @ 11:49:37
URL: http://hockeyrika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0